Amerykański system obrony przeciwrakietowej i kosmicznej
“Command and Control” (C2) i “Use
Control”
„Use Control” jest zestawem przepisów
bezpieczeństwa zaprojektowanych w celu ochrony przed nielegalnym przejęciem
broni jądrowej. Obejmują one: szczegółowe plany broni jądrowych, procedury
operacyjne, bezpieczeństwo i system reguł zabezpieczenia.
„Command and Control” albo
„C2” obejmuje urząd prezydenta Stanów Zjednoczonych. „C2” jest specjalną linią
dowodzenia, która jest umocowana do Białego Domu. Bez niej bronie jądrowe nie
mogłyby być wyjęte z magazynów i uzbrojone – jak znajdowały się w Minot AFB. To
są dwa elementy kontrolne, które leżą u podstaw autoryzacji i zatwierdzania
tego, co się nazywa „absolutna kontrola nad bronią jądrową”, która jest
„utrzymywana przez cały czas.”
Na dodatek w celu kontroli składowania
i translokacji broni jądrowej, Defence Threat Reduction Agency – DTRA – i jej
partnerzy manualnie i elektronicznie inspekcjonują i monitorują cały potencjał
nuklearny USA poprzez Nuclear Weapon Status Information System.
Kolejne
pytania bez odpowiedzi: Co się stało z CTS?
CTS to Computerized Tracking
System – system komputerowego śledzenia. Nuclear
Management Information Systems współpracuje z nim i wspiera Departament Obrony
w możliwościach śledzenia miejsca składowania broni jądrowych i ich komponentów
od początku do końca – co oznacza od wyprodukowania do skasowania lub użycia.
[12]
„Military Times” pominął fakt,
że oficjalne oświadczenia mijały się z prawdą i całe to wydarzenie nie było
pomyłką: Departament Obrony używa
programu komputerowego śledzenia do trzymania ręki na każdej głowicy nuklearnej
– powiedział Hans Kristensen,
dyrektor Nuclear Information Project w Federation of American Scientists. Na
sześć głowic bojowych każda powinna być wypisana za podpisem z bunkra
składowania i przetransportowana do bombowca. [13]
Tak to jest, kiedy wszystko
gra w łańcuchach dowodzenia i wszystko odbywa się zgodnie z założonymi
procedurami.
Fakt, że ten incydent stał się
znany dla USAF i ludzie o tym zameldowali sugeruje, że albo te rakiety z
głowicami miały zostać przewiezione, albo śledzące je urządzenia elektroniczne
zostały usunięte lub przerobione. Ten scenariusz wymagałby zaangażowanie w to
ludzi znających się na elektronice wojskowej, osób odpowiedzialnych za
monitorowanie broni jądrowej albo obu.
Tajemnicze
zgony w USAF: Wybielanie i ukrywanie
Kilku ludzi z personelu
wojskowego zmarło/zginęło w tajemniczych okolicznościach na krótko przed lub po
incydencie. Znów mamy pytania dotyczące losów tych osób, który w jakiż sposób
mają związek z incydentem w ten czy inny sposób, czy będący w niego w jakiś
sposób zamieszanymi. Należy tutaj stwierdzić, że nie ma żadnego dowodu na to,
że te zgony są połączone z tym lotem z Minot do Barksdale w sierpniu.
Organizacja Citiziens for
Legitimate Government wskazała na to, że wmieszanie się USAF w ukrywanie faktu
połączenia tych zgonów żołnierzy z incydentem. Lori Price oświadczyła także dla CLG, że trzeba było uzyskać 14 podpisów, by uzyskać uzbrojoną bombę i B-52.
W oparciu o kilka źródeł
prasowych, w tym wojskowych, chcemy pokazać poniżej przegląd tych tajemniczych
i przedwczesnych zgonów amerykańskich żołnierzy:
Kpr. USAF Todd Blue – poszedł na urlop krótko po tym, jak ta broń została
„utracona”. Blue zmarł z nieznanych przyczyn podczas urlopu u swej rodziny w
Wytheville, VA, w wieku 20 lat w dniu 10.IX.2007 roku. Był on żołnierzem
służącym w 5. Dywizjonie Ochrony i Zabezpieczenia. Co to oznacza? Kpr. Todd
Blue zajmował kluczową pozycję w systemie ochrony w Minot AFB. [14] W Minot 5.
DOZ był odpowiedzialny za podstawowe warunki dostępu do konkretnej sekcji, za
system ochrony broni jądrowej, oraz zabezpieczenie rejonu przed nielegalnym
zabraniem wszelkiego wojskowego dobra. Jest on później odpowiedzialny za
zabezpieczenie wszelkich najważniejszych zasobów, a przede wszystkim
bezpieczeństwa broni jądrowych. Jednym słowem 5. DOZ miał oko na wszystko co
wchodziło i wychodziło do bazy, a przede wszystkim na broń jądrową.
Kpt. USAF John Frueh – jest kolejnym żołnierzem, który jest pośrednio powiązany
z „zaginionymi” pociskami jądrowymi. Ostatni raz widziano go z GPS-em, kamerą i
aparatem fotograficznym na tylnej kanapie wypożyczonego samochodu. Miejscowa
policja w Oregonie i FBI przez kilka dni poszukiwały go. Jego rodzina czuła, że
stało się z nim coś złego.
W dniu 8.IX,2007 roku martwy
kpt. Frueh został znaleziony w stanie Waszyngton, nieopodal porzuconego
samochodu, potem policja w Portland skontaktowała się z oficerem z biura
szeryfa w hrabstwie Skamania. [15] Po raz ostatni rozmawiał on z rodziną w dniu
30.VIII.2007 r. Miał on przyjechać do swej rodziny z Florydy na wesele, ale tam
go nie widziano. „Oregonian” donosił, że: Policja
z Portland nie stwierdziła by używał on swoich kart kredytowych i bankowych od
czasu, kiedy był widziany po raz ostatni… natomiast ostatnie połączenie z jego
komórki było wykonane w dniu
30.VIII.2007 roku, o godzinie 12:28 PDT z Mill Plain Boulevard i szosy
międzystanowej I-205 w Vancouver, WA. [16]
Jego wykształcenie to
meteorologia i studia nad atmosferą i pogodą. Poza tym mówiło się o tym, że był
oficerem paramedycznym. [17] Był on również proponowany do awansu na stopień
majora, ale nie został oficjalnie awansowany.
Kpt. Frueh należał do
Dowództwa Operacji Specjalnych USAF, które ma swoja siedzibę w Hurlburt Field,
FL, i jest jednym z 9 największych dowództw USAF. Jest to także komponent SOC
USAF, dowództwa znajdującego się w MacDill AFB, FL. Ta organizacja zajmuje się
specjalnymi misjami na całym świecie. Te operacje – i szczególna uwaga, jaką
się im poświęca – w zakresie „precyzyjnego zastosowania siły ognia broni
nuklearnej” w celu infiltracji, eksfiltracji (usuwania „urządzeń” (w ten sposób
nazywa się żargonowo ładunki jądrowe – przyp. tłum.), dostaw, szpiegów,
specjalnych agentów lub jednostek wojskowych z terytorium wroga, zabierania i
załadowania specjalnych elementów operacyjnych.
W jego przypadku jego śmierć
jest także kwestionowana. USAF nie zezwalają na prowadzenie dochodzenia w
sprawach zaginionych swoich ludzi przez policję, zanim nie stwierdzą że taka
osoba nie znajduje się na tzw. samowolnym oddaleniu lub zdezerterowała, a potem
dopiero taka sprawa zostaje przekazana policji.
St. kpr. USAF Clint Huff, Linda
Huff i por. USAF
Weston Kissel
Inny wojskowy meteorolog, wraz
ze swą żoną, zmarł po 30.VIII.2007 roku. Starszy kapral Clint Huff służący w 26. Operacyjnym Dywizjonie Meteo i jego żona Linda Huff zginęli w wypadku drogowym w
dniu 15.IX.2007 roku. [18] Ten wypadek motocyklowy miał miejsce na Shreveport –
Blanchard Highway w okolicach Barksdale AFB, gdzie – według oficera z biura
szeryfa Caddo Parish –
pontiac-aztec, średniej wielkości SUV wykonał skręt w lewo, w tym samym czasie,
kiedy para próbowała go wyprzedzić na podwójnej ciągłej i oba pojazdy zderzyły
się. [19]
Por. Weston Kissel, pilot strategicznego bombowca B-52H Stratofortess także
zginął wskutek katastrofy motocyklowej w Tennessee. Jego śmierć miała miejsce
nieco więcej niż dwa miesiące przed lotem bombowca, w dniu 17.VII.2007 roku.
[20] Wypadek ten miał miejsce po innym wypadku drogowym innego żołnierza z
Minot AFB, st. kpr. Adama Barrsa. [21]
St. kpr. USAF Adam Barrs i kpr.
USAF Stephen Garret
St.
kpr. Barrs zginął jako pasażer samochodu prowadzonego przez kpr. Stephena Garreta, obaj służyli w 5.
Dywizjonie Obsługi Lotnictwa w Minot AFB. Śmierć Barrsa wedle doniesień była
częścią wypadku drogowego. Doniesienie AP stanowi, że: Oficjele z Minot AFB mówią, że 20-letni Barrs był pasażerem samochodu,
który wypadł z zakrętu i uderzył w drzewo i stanął w płomieniach, we wtorek
wieczorem 30.VII.2007 roku. [22]
Barrs został uznany za zmarłego na miejscu wypadku, zaś Garret został zabrany
do szpitala i nie było o nim wieści z USAF. Adam Barrs także służył w 5.
Dywizjonie Obsługi Lotnictwa, gdzie był odpowiedzialny za obsługę i ochronę systemów
nawigacyjnych i łącznościowych samolotów B-52H stacjonujących w tej bazie. 5.
DOL jest to także jedna z jednostek odpowiedzialnych za załadowywanie i
rozładowywanie B-52H Stratofortess.
Śmierć
Kissela i Barrsa może być odrzucona jako bez znaczenia, gdyż miała miejsce
przed incydentem. Jednakże Barrs i Kissel mogli być zamieszani w zaplanowanie
tej specjalnej operacji przed incydentem (operacje specjalne nie są planowane
na kilka dni przed ich wykonaniem, ale z wyprzedzeniem miesięcy, a nawet dłużej).
Teraz oczywiście nie ma żadnego dowodu i tylko niezależne dochodzenie byłoby w
stanie odkryć powiązania tych śmierci z incydentem.
Jeżeli
w tą tajną operację było zaangażowanych więcej osób z personelu militarnego obu
baz, to oznacza że wiele osób na kluczowych stanowiskach było zamieszanych w to
przed incydentem z 29/30.VIII.2007 roku. St. kpr. USAF Barrs z powodu swego
doświadczenia i wiedzy na temat systemów nawigacji i komunikacji, potencjalnie
mógł być zamieszany w przygotowania, tak więc mógł spowodować zniknięcie tych sześciu
pocisków z monitoringu wojskowego i przygotował je do odpalenia.
CDN.
-----------
[12] Biuro
Generalnego Inspektora Departamentu Obrony USA – „Year 2000 Status of the
Defense Threat Reduction Agency Nuclear Weapon Information Tracking Systems”,
Raport nr 99-235 (19.VIII.1999 r.)
[13] Michael Hoffman
– “Commander Disciplined For Nuclear Mistake” z “Military Times”, 7.IX.2007 r.
[14] “Minot Airman Dies
While On Leave” w “Minot AFB Public Affairs”, 12.IX.2007 r.
[15] “Body of Missing
Air Force Captain Found”, AP, 10.IX.2007 r.
[16] Kimberly Wilson
– “Portland Police Seek Air Force Weatherman Missing On Trip” w “Oregonian”, 5.IX.2007 r.
[17]
Przepisy USAF zakładają, że poza normalnymi w czasie wojny poszkodowanymi i rannymi
będą musiały zająć się także astronautami powracającymi z kosmosu. Ratownicy medyczni
są tylko i wyłącznie żołnierzami amerykańskimi, którzy są specjalnie wyszkoleni
i wyposażeni do prowadzenia operacji poszukiwawczo – ratowniczych na wrogich czy
nieprzyjaznych terenach, jako swych głównych misji.
[18] “Victims In Saturday
Motorcycle Accident Identified” w „The Sheveport Times”, 16.IX.2007 r.; “Notice
of Active Duty Death” w “The Bombardier”, 21.IX.2007 r., s. 1.
[19] John Andrew Prime
– “Caddo Deputies Work Double Fatality Accident” w “The Sheveport Times”, 14.IX.2007
r.
[20] “Minot Airman Dies
In Motorcycle Accident” w “Minot AFB Public Affairs”, 18.VII.2007 r.
[21] “Minot Airman Identified”
w “Minot AFB Public Affairs”, 5.VII.2007 r.
[22] “Authorities Identify
Minot Airman Killed in Crash”, AP, 5.VII.2007 r.