poniedziałek, 1 czerwca 2015

Kod BROKEN ARROW: Aneks 2 - Zagadka 6 Tomahawków (2)

Amerykański system obrony przeciwrakietowej i kosmicznej



“Command and Control” (C2) i “Use Control”


„Use Control” jest zestawem przepisów bezpieczeństwa zaprojektowanych w celu ochrony przed nielegalnym przejęciem broni jądrowej. Obejmują one: szczegółowe plany broni jądrowych, procedury operacyjne, bezpieczeństwo i system reguł zabezpieczenia.

„Command and Control” albo „C2” obejmuje urząd prezydenta Stanów Zjednoczonych. „C2” jest specjalną linią dowodzenia, która jest umocowana do Białego Domu. Bez niej bronie jądrowe nie mogłyby być wyjęte z magazynów i uzbrojone – jak znajdowały się w Minot AFB. To są dwa elementy kontrolne, które leżą u podstaw autoryzacji i zatwierdzania tego, co się nazywa „absolutna kontrola nad bronią jądrową”, która jest „utrzymywana przez cały czas.”

Na dodatek w celu kontroli składowania i translokacji broni jądrowej, Defence Threat Reduction Agency – DTRA – i jej partnerzy manualnie i elektronicznie inspekcjonują i monitorują cały potencjał nuklearny USA poprzez Nuclear Weapon Status Information System.


Kolejne pytania bez odpowiedzi: Co się stało z CTS?


CTS to Computerized Tracking System – system komputerowego śledzenia. Nuclear Management Information Systems współpracuje z nim i wspiera Departament Obrony w możliwościach śledzenia miejsca składowania broni jądrowych i ich komponentów od początku do końca – co oznacza od wyprodukowania do skasowania lub użycia. [12]

„Military Times” pominął fakt, że oficjalne oświadczenia mijały się z prawdą i całe to wydarzenie nie było pomyłką: Departament Obrony używa programu komputerowego śledzenia do trzymania ręki na każdej głowicy nuklearnej – powiedział Hans Kristensen, dyrektor Nuclear Information Project w Federation of American Scientists. Na sześć głowic bojowych każda powinna być wypisana za podpisem z bunkra składowania i przetransportowana do bombowca. [13]

Tak to jest, kiedy wszystko gra w łańcuchach dowodzenia i wszystko odbywa się zgodnie z założonymi procedurami.

Fakt, że ten incydent stał się znany dla USAF i ludzie o tym zameldowali sugeruje, że albo te rakiety z głowicami miały zostać przewiezione, albo śledzące je urządzenia elektroniczne zostały usunięte lub przerobione. Ten scenariusz wymagałby zaangażowanie w to ludzi znających się na elektronice wojskowej, osób odpowiedzialnych za monitorowanie broni jądrowej albo obu.


Tajemnicze zgony w USAF: Wybielanie i ukrywanie


Kilku ludzi z personelu wojskowego zmarło/zginęło w tajemniczych okolicznościach na krótko przed lub po incydencie. Znów mamy pytania dotyczące losów tych osób, który w jakiż sposób mają związek z incydentem w ten czy inny sposób, czy będący w niego w jakiś sposób zamieszanymi. Należy tutaj stwierdzić, że nie ma żadnego dowodu na to, że te zgony są połączone z tym lotem z Minot do Barksdale w sierpniu.

Organizacja Citiziens for Legitimate Government wskazała na to, że wmieszanie się USAF w ukrywanie faktu połączenia tych zgonów żołnierzy z incydentem. Lori Price oświadczyła także dla CLG, że trzeba było uzyskać 14 podpisów, by uzyskać uzbrojoną bombę i B-52.

W oparciu o kilka źródeł prasowych, w tym wojskowych, chcemy pokazać poniżej przegląd tych tajemniczych i przedwczesnych zgonów amerykańskich żołnierzy:

Kpr. USAF Todd Blue – poszedł na urlop krótko po tym, jak ta broń została „utracona”. Blue zmarł z nieznanych przyczyn podczas urlopu u swej rodziny w Wytheville, VA, w wieku 20 lat w dniu 10.IX.2007 roku. Był on żołnierzem służącym w 5. Dywizjonie Ochrony i Zabezpieczenia. Co to oznacza? Kpr. Todd Blue zajmował kluczową pozycję w systemie ochrony w Minot AFB. [14] W Minot 5. DOZ był odpowiedzialny za podstawowe warunki dostępu do konkretnej sekcji, za system ochrony broni jądrowej, oraz zabezpieczenie rejonu przed nielegalnym zabraniem wszelkiego wojskowego dobra. Jest on później odpowiedzialny za zabezpieczenie wszelkich najważniejszych zasobów, a przede wszystkim bezpieczeństwa broni jądrowych. Jednym słowem 5. DOZ miał oko na wszystko co wchodziło i wychodziło do bazy, a przede wszystkim na broń jądrową.

Kpt. USAF John Frueh – jest kolejnym żołnierzem, który jest pośrednio powiązany z „zaginionymi” pociskami jądrowymi. Ostatni raz widziano go z GPS-em, kamerą i aparatem fotograficznym na tylnej kanapie wypożyczonego samochodu. Miejscowa policja w Oregonie i FBI przez kilka dni poszukiwały go. Jego rodzina czuła, że stało się z nim coś złego.

W dniu 8.IX,2007 roku martwy kpt. Frueh został znaleziony w stanie Waszyngton, nieopodal porzuconego samochodu, potem policja w Portland skontaktowała się z oficerem z biura szeryfa w hrabstwie Skamania. [15] Po raz ostatni rozmawiał on z rodziną w dniu 30.VIII.2007 r. Miał on przyjechać do swej rodziny z Florydy na wesele, ale tam go nie widziano. „Oregonian” donosił, że: Policja z Portland nie stwierdziła by używał on swoich kart kredytowych i bankowych od czasu, kiedy był widziany po raz ostatni… natomiast ostatnie połączenie z jego komórki  było wykonane w dniu 30.VIII.2007 roku, o godzinie 12:28 PDT z Mill Plain Boulevard i szosy międzystanowej I-205 w Vancouver, WA. [16]

Jego wykształcenie to meteorologia i studia nad atmosferą i pogodą. Poza tym mówiło się o tym, że był oficerem paramedycznym. [17] Był on również proponowany do awansu na stopień majora, ale nie został oficjalnie awansowany.

Kpt. Frueh należał do Dowództwa Operacji Specjalnych USAF, które ma swoja siedzibę w Hurlburt Field, FL, i jest jednym z 9 największych dowództw USAF. Jest to także komponent SOC USAF, dowództwa znajdującego się w MacDill AFB, FL. Ta organizacja zajmuje się specjalnymi misjami na całym świecie. Te operacje – i szczególna uwaga, jaką się im poświęca – w zakresie „precyzyjnego zastosowania siły ognia broni nuklearnej” w celu infiltracji, eksfiltracji (usuwania „urządzeń” (w ten sposób nazywa się żargonowo ładunki jądrowe – przyp. tłum.), dostaw, szpiegów, specjalnych agentów lub jednostek wojskowych z terytorium wroga, zabierania i załadowania specjalnych elementów operacyjnych.

W jego przypadku jego śmierć jest także kwestionowana. USAF nie zezwalają na prowadzenie dochodzenia w sprawach zaginionych swoich ludzi przez policję, zanim nie stwierdzą że taka osoba nie znajduje się na tzw. samowolnym oddaleniu lub zdezerterowała, a potem dopiero taka sprawa zostaje przekazana policji.


St. kpr. USAF Clint Huff, Linda Huff i por. USAF Weston Kissel


Inny wojskowy meteorolog, wraz ze swą żoną, zmarł po 30.VIII.2007 roku. Starszy kapral Clint Huff służący w 26. Operacyjnym Dywizjonie Meteo i jego żona Linda Huff zginęli w wypadku drogowym w dniu 15.IX.2007 roku. [18] Ten wypadek motocyklowy miał miejsce na Shreveport – Blanchard Highway w okolicach Barksdale AFB, gdzie – według oficera z biura szeryfa Caddo Parish – pontiac-aztec, średniej wielkości SUV wykonał skręt w lewo, w tym samym czasie, kiedy para próbowała go wyprzedzić na podwójnej ciągłej i oba pojazdy zderzyły się. [19]

Por. Weston Kissel, pilot strategicznego bombowca B-52H Stratofortess także zginął wskutek katastrofy motocyklowej w Tennessee. Jego śmierć miała miejsce nieco więcej niż dwa miesiące przed lotem bombowca, w dniu 17.VII.2007 roku. [20] Wypadek ten miał miejsce po innym wypadku drogowym innego żołnierza z Minot AFB, st. kpr. Adama Barrsa. [21]


St. kpr. USAF Adam Barrs i kpr. USAF Stephen Garret                                  


St. kpr. Barrs zginął jako pasażer samochodu prowadzonego przez kpr. Stephena Garreta, obaj służyli w 5. Dywizjonie Obsługi Lotnictwa w Minot AFB. Śmierć Barrsa wedle doniesień była częścią wypadku drogowego. Doniesienie AP stanowi, że: Oficjele z Minot AFB mówią, że 20-letni Barrs był pasażerem samochodu, który wypadł z zakrętu i uderzył w drzewo i stanął w płomieniach, we wtorek wieczorem 30.VII.2007 roku.  [22] Barrs został uznany za zmarłego na miejscu wypadku, zaś Garret został zabrany do szpitala i nie było o nim wieści z USAF. Adam Barrs także służył w 5. Dywizjonie Obsługi Lotnictwa, gdzie był odpowiedzialny za obsługę i ochronę systemów nawigacyjnych i łącznościowych samolotów B-52H stacjonujących w tej bazie. 5. DOL jest to także jedna z jednostek odpowiedzialnych za załadowywanie i rozładowywanie B-52H Stratofortess.

Śmierć Kissela i Barrsa może być odrzucona jako bez znaczenia, gdyż miała miejsce przed incydentem. Jednakże Barrs i Kissel mogli być zamieszani w zaplanowanie tej specjalnej operacji przed incydentem (operacje specjalne nie są planowane na kilka dni przed ich wykonaniem, ale z wyprzedzeniem miesięcy, a nawet dłużej). Teraz oczywiście nie ma żadnego dowodu i tylko niezależne dochodzenie byłoby w stanie odkryć powiązania tych śmierci z incydentem.

Jeżeli w tą tajną operację było zaangażowanych więcej osób z personelu militarnego obu baz, to oznacza że wiele osób na kluczowych stanowiskach było zamieszanych w to przed incydentem z 29/30.VIII.2007 roku. St. kpr. USAF Barrs z powodu swego doświadczenia i wiedzy na temat systemów nawigacji i komunikacji, potencjalnie mógł być zamieszany w przygotowania, tak więc mógł spowodować zniknięcie tych sześciu pocisków z monitoringu wojskowego i przygotował je do odpalenia.



CDN.

-----------

[12] Biuro Generalnego Inspektora Departamentu Obrony USA – „Year 2000 Status of the Defense Threat Reduction Agency Nuclear Weapon Information Tracking Systems”, Raport nr 99-235 (19.VIII.1999 r.)
[13] Michael Hoffman – “Commander Disciplined For Nuclear Mistake” z “Military Times”, 7.IX.2007 r.
[14] “Minot Airman Dies While On Leave” w “Minot AFB Public Affairs”, 12.IX.2007 r.
[15] “Body of Missing Air Force Captain Found”, AP, 10.IX.2007 r.
[16] Kimberly Wilson – “Portland Police Seek Air Force Weatherman  Missing On Trip” w “Oregonian”, 5.IX.2007 r.
[17] Przepisy USAF zakładają, że poza normalnymi w czasie wojny poszkodowanymi i rannymi będą musiały zająć się także astronautami powracającymi z kosmosu. Ratownicy medyczni są tylko i wyłącznie żołnierzami amerykańskimi, którzy są specjalnie wyszkoleni i wyposażeni do prowadzenia operacji poszukiwawczo – ratowniczych na wrogich czy nieprzyjaznych terenach, jako swych głównych misji.
[18] “Victims In Saturday Motorcycle Accident Identified” w „The Sheveport Times”, 16.IX.2007 r.; “Notice of Active Duty Death” w “The Bombardier”, 21.IX.2007 r., s. 1.
[19] John Andrew Prime – “Caddo Deputies Work Double Fatality Accident” w “The Sheveport Times”, 14.IX.2007 r.
[20] “Minot Airman Dies In Motorcycle Accident” w “Minot AFB Public Affairs”, 18.VII.2007 r.
[21] “Minot Airman Identified” w “Minot AFB Public Affairs”, 5.VII.2007 r.
[22] “Authorities Identify Minot Airman Killed in Crash”, AP, 5.VII.2007 r.