Powered By Blogger

wtorek, 25 lutego 2014

CASA i UFO…?

Zdjęcie samolotu CASA i ciemnej kulki pod nim...

Parę dni temu przydarzyło mi się coś ciekawego. Wybrałem się na spacer z psem i idąc naszą normalną trasą spacerową w pewnej chwili usłyszeliśmy cichy odgłos pracy silników lotniczych. Rozejrzeliśmy się i ujrzeliśmy samolot CASA lecący z kierunku NW na wysokości nie większej, niż 100 – 120 m nad poziomem Doliny Skawy. Naraz samolot lekko uniósł się w górę i wykonał skręt na E – a następnie poleciał nad doliną potoku Strącze w kierunku miasta. Niewiele myśląc wyjąłem telefon i wykonałem zdjęcie samolotu lecącego nad Bystrzańskim Działem. Po powrocie do domu zgrałem zdjęcie wraz z innymi i obejrzałem dokładnie. Ku mojemu zdumieniu zauważyłem, że pod samolotem znajduje się jakiś ciemny obiekt w kształcie kuli.



Powiększenie interesującego nas fragmentu zdjęcia



TYP INCYDENTU: RV
MIEJSCE: Jordanów, 49°40’ N - 019°50’ E
DATA: 20.II.2014 r.
CZAS: 16:56 CET/14:56 GMT
CZAS TRWANIA: ?
ILOŚĆ OBIEKTÓW: 1
ŚWIADKOWIE: 1
ZDJĘCIA: 1
PRAWDOPODOBNE WYJAŚNIENIE: widoczny na tle nieba uschnięty baldach jakiejś rośliny baldaszkowatej.
Pogoda w tym czasie była dobra, słońce już pod horyzontem, warunki świetlne, szybko pogarszające się:

TEMPERATURA: +3°C
CIŚNIENIE: 1004 hPa
WIATR: słaby, z NW
ZACHMURZENIE: ¾ do 2/3
WIDZIALNOŚĆ: nieograniczona



Zdjęcia kontrolne, na których być może znajduje się baldach (wyróżniony strzałką), którego wziąłem za UFO...


Na pewno nie był to żaden ptak, bo musiałbym go zobaczyć. Początkowo sądziłem, że był to jakiś rozwinięty baldach na końcu wyschniętego badyla, ale udałem się po kilku dniach na to samo miejsce i wykonałem zdjęcia kontrolne. Tak dużego i tak ciemnego baldachu tam nie było – być może chodzi o ten, którego na zdjęciu 5 wyróżniłem strzałką, ale czy to jest właśnie ten? Przespacerowałem się aż na grzbiet Działu – nie natrafiłem na większe rośliny, które mogłyby mieć takie baldachy. A zatem mamy do czynienia albo z jakimś obiektem, który leciał pod tym samolotem, albo z jakąś muchą… Tak czy owak – musi, że to jest UFO - to znaczy obiekt, którego nie jestem w stanie zidentyfikować.