Powered By Blogger

piątek, 30 marca 2012

Spotkanie autorskie w Suchej Beskidzkiej


W dniu 28 marca 2012 roku, miałem spotkanie autorskie z młodzieżą szkolną Zespołu Szkół Szkoła Podstawowa nr 1 i Gimnazjum im. Jana Pawła II w Suchej Beskidzkiej.

Całe spotkanie odbyło się w Bibliotece rzeczonej szkoły i uczestniczyło w nim około sześćdziesięciu osób – nauczycieli i uczniów. Przedstawiłem im moje prace i opracowania, a następnie omówiłem główne tezy mojego PROJEKTU TATRY. To wywołało szerokie zainteresowanie i potem – w trakcie dyskusji na ten temat musiałem się nieźle nagimnastykować, by odpowiedzieć wyczerpująco na wszystkie pytania.

Przy okazji wyszło, że nasza młodzież nie jest wcale taka zła, jak to się powszechnie przedstawia. Ta młodzież zadawała właściwie pytania, przy czym okazało się, że ci młodzi ludzie dysponują całkiem sporą wiedzą książkową i w ogóle medialną. I co najważniejsze – nie da się zbyć byle czym, więc nie da się jej wcisnąć jakiegoś sensacyjnego kitu.  

Czym się interesowali te dziewczęta i chłopcy? Przede wszystkim sprawą istnienia Nieznanych Obiektów Latających, kwestią interakcji UFO i środowiska naturalnego naszej planety oraz… związków UFO z epizodami Zimnej Wojny. Przy tym młodzież wyraziła żal, że w gimnazjalnym programie nauczania, historia kończy się na roku 1917…

Mówiąc krótko, po niemal trzygodzinnym maglu wyszedłem z Biblioteki na miękkich nogach i z suchym gardłem. I mam nadzieję, że wszyscy byli zadowoleni.

Kończąc pragnę podziękować nauczycielom i uczniom ZS za zaproszenie i zainteresowanie. Było naprawdę miło i – co najważniejsze – ciekawie! A zatem – do następnego razu!