Powered By Blogger

wtorek, 2 stycznia 2018

Kosmonauta widział UFO



George A. Filer III (MUFON)


Kosmonauta Giennadij Striekałow oświadczył, że w czasie jego dwóch ostatnich lotów kosmicznych widział coś niezwykłego. W czasie swego lotu w 1990 roku[1] wezwałem swego towarzysza Giennadija Manakowa, naszego dowódcę, by podszedł do bulaja.

Niestety, ale to było typowe, nie zdążyliśmy włożyć filmu do kamery dostatecznie szybko, by to sfilmować. Przelatywaliśmy nad Nową Funlandią. Atmosfera była całkiem czysta. I naraz pokazało się coś w kształcie kuli. Mógłbym to porównać do dekoracji choinki bożonarodzeniowej – pięknej, świecącej i migocącej. Widziałem to przez kilka sekund. Kula tymczasem znikła równie nieoczekiwanie, jak się pojawiła. Co to było I jakie były tego rozmiary, tego nie wiem. Nie było tam niczego, z czym mógłbym to „coś” porównać. Byłem kompletnie zaskoczony przez ten fenomen.


Była to regularna kula, błyskajaca jak światełka na bożonarodzeniowej choince. Zameldowałem o tym do Centrum Kontroli Lotu, ale nie mogłem powiedzieć, że widziałem właśnie UFO. Powiedziałem, że widziałem coś w rodzaju nieznanego fenomenu. Musiałem być bardzo ostrożny w doborze słów. Nie chciałem, by ktoś myślał sobie o mnie nie wiadomo co i cytował me słowa.

Dzięki Paulowi Stonehillowi
Przekład z angielskiego - ©R.K.F. Leśniakiewicz      




[1] Od sierpnia do grudnia 1990 r.