Powered By Blogger

wtorek, 10 września 2013

IUFO/NNOL – niewidzialne UFO nad Jordanowem?

IUFO zostało zaobserwowane i sfotografowane w tej formacji chmur


Miałem dziś okazję zobaczyć dość ciekawe zjawisko, które mógłbym opisać jako manifestację IUFO - Niewidzialnego Nieznanego Obiektu Latającego – a może nawet kilku. Widziałem to w czasie spaceru, w biały dzień, nad ulicą mojego miasta. A wyglądało to tak, jak na zdjęciach. A oto metryczka incydentu:


TYP INCYDENTU: DD/RV/IUFO
MIEJSCE: Jordanów -  49°40 N - 019°50 E
DATA: 10.9.2013 r.
CZAS: 16:20 CEST/14:20 GMT
CZAS TRWANIA: ok. 3 minuty
ILOŚĆ OBIEKTÓW: 1-3
ŚWIADKOWIE: 1
ZDJĘCIA: 4 – aparat fotograficzny: SONY C-1505
PRAWDOPODOBNE WYJAŚNIENIE: brak


Stan pogody:


TEMPERATURA POWIETRZA: +24°C
WILGOTNOŚĆ POWIETRZA: 33%
WIATR: umiarkowany z kierunku S i S-SW, słaby halny
CIŚNIENIE ATMOSFERYCZNE: 1008 hPa
ZACHMURZENIE: 0,3 – 0,5
WIDZIALNOŚĆ: nieograniczona (CAVU)


Idąc wzdłuż ulicy Mickiewicza zauważyłem ciekawą formację chmur, które powoli rozwiewały się na lazurze nieba. W pewnej chwili zauważyłem, jak w jednej z nich tworzy się kulista próżnia, jakby znajdowało się w niej coś niewidzialnego czy przeźroczystego. Wykonałem cztery zdjęcia – trzy w odstępach ok. 20 s, jedno w 2 minuty później. I nie wiem, co one przedstawiają, a oto one…







Sekwencja czterech zdjęć NNOL-a



Nie zauważyłem żadnych dodatkowych efektów, które zazwyczaj towarzyszą UFO, nie stwierdziłem zmian w otoczeniu i w upływie czasu. Być może było to jedynie naturalne zjawisko związane z ruchem powietrza w czasie wiatru halnego, ale stuprocentowej pewności nie mam.