Powered By Blogger

wtorek, 10 września 2013

Znowu nie wyszło…




W dniu 19.VIII.2013 roku NASA ogłosiła, że wskutek pojawienia się na Słońcu aktywnego obszaru spodziewana jest potężna burza magnetyczna wywołana przez potoki naładowanych cząstek wiatru słonecznego.  W związku z nią, w III dekadzie sierpnia miały się dziać straszne rzeczy i dantejskie sceny związane z zniszczeniem ziemskiego systemu produkowania i przesyłania energii elektrycznej, i tak dalej, i temu podobnie. Hiobową wieść podał Onet.pl, a ja ucieszyłem się na to, że będziemy obserwować jaskrawe zorze polarne. Oczywiście nie wierzyłem w rewelacje Onet-u, ale przygotowałem sobie aparaty fotograficzne i czekałem na wysokoenergetyczne protony i elektrony lecące z wiatrem słonecznym ku Ziemi.






Oczywiście pogoda się zepsuła i nad Polska zawisły chmury, więc z zapowiadanego widowiska nic nie było… Zresztą nic być nie mogło, boż – jak potem obejrzałem sobie Słońce oczami jego obserwatorów – aktywny obszar rzeczywiście wyglądał groźnie, ale tylko wyglądał. Na Ziemi nie było żadnych efektów tej aktywności, ale każdy pretekst jest dobry do wywołania sztucznego zainteresowania wydumanym problemem. Nie muszę mówić, że wiarygodność mediów ponownie wystawiono na szwank.







A to jest najgorsze, co można zrobić – przypomina się bajka o juhasie, który wołał pomocy, kiedy jej nie potrzebował i który szydził z innych juhasów, którzy pospieszyli mu z pomocą. Wywoływanie fałszywych alarmów może się na nas srodze zemścić, bo przyzwyczajona do takich głupawek publiczność po prostu wypnie się na prawdziwy alarm. Ale to redaktorów brukowej prasy czy mediów elektronicznych już nie obchodzi…