Powered By Blogger

niedziela, 8 stycznia 2017

NL-e nad Zachodnią Wielkopolską




W dniu 6.I.2017 roku otrzymałem następującą informację od jednego z mieszkańców Wielkopolski – Pana M.N.:
 Wracając z pracy około godziny 1.45 w nocy do domu było bardzo czyste niebo i gwiazdy bardzo mocno lśniące. Był to 29.12.2016 jestem z Kwilcza woj. wielkopolskie, zawsze jak jest tak czyste niebo obserwuję. Stanąłem koło domu rozmawiałem przez telefon a nad mną na niebie leciało jak gęsiego z 15 lub więcej świateł koloru pomarańczowego w kierunku Sieraków po chwili pięć pierwszych zaczęły falować najpierw w prawo następnie w lewo i zniknęły bałem się o tym komuś mówić żeby nie myśleli że ze mną coś nie tak dziś właśnie znalazłem Twojego bloga i z chętnie to tobie opisuje jak to widziałem byłem w szoku pozdrawiam - M.

Natychmiast wysłałem odpowiedź:

Szanowny Panie,
Dziękuję bardzo za sygnał. Czy mógłby Pan uzupełnić ankietę w sprawie tej obserwacji?

I w dniu 8 stycznia otrzymałem odpowiedź:

TYP INCYDENTU: NL
MIEJSCE: Kwilcz, woj. wielkopolskie – N 52°32’23” – E 016°05’40”
DATA: 29.XII.2016 r.
CZAS: 01:45 CET
CZAS TRWANIA: ok 15 -25 s
ILOŚĆ OBIEKTÓW: 15 lub więcej lecących w rzędzie w kierunku na północ
ŚWIADKOWIE: osoba z którą rozmawiałem przez telefon, ale ona nie widziała
ZDJĘCIA: brak
PRAWDOPODOBNE WYJAŚNIENIE: nie mam

Warunki pogodowe były następujące:

TEMPERATURA POWIETRZA: ok. -2°C
WILGOTNOŚĆ POWIETRZA: nieznany
WIATR: słaby zmienny
CIŚNIENIE ATMOSFERYCZNE: nieznane
ZACHMURZENIE: brak
WIDZIALNOŚĆ:100%

I moja odpowiedź:

Dziękuję bardzo!
Może to była seria jakichś latających lampionów - które ktoś wypuścił z jakiejś okazji: imieniny, urodziny czy innej imprezy, chociaż z drugiej strony to była noc ze środy na czwartek, więc raczej takich imprez się nie urządza. Może to miało związek z aktywnością militarną USA w Polsce? Ta formacja poleciała w kierunku poligonów w Drawsku Pomorskim i lotnisk w rejonie Mirosławca...
Dziękuję raz jeszcze i pozdrawiam!

A zatem - czy ktoś widział opisane zjawisko w rejonie Kwilcza i Sierakowa w dniu 29.XII.2016 roku?