Powered By Blogger

sobota, 29 listopada 2014

UFO nad Orawą - 12.VIII.2004 r.

Nocne Światło sfilmowane nad Orawką 12.VIII.2004 roku


Niedawno otrzymałem email od jednego z moich Czytelników:

Piszę do Pana, ponieważ znalazłem w Internecie informacje na temat UFO na Orawie.

Nie wiem jak zacząć, może prosto z mostu....

W 2004 roku w Orawce wieczorem nagrałem na kamerę dziwne, intensywne, mrugające światło... wcześniej w ogóle nie miałem pojęcia o takich zjawiskach na Orawie. Myślałem, że jestem jedyny, który takie "coś" widział i nagrał na terenie Orawy. Nagranie nie jest może pierwszej klasy i nie odzwierciedla dokładnie to, co widziałem, ale niestety kamera z 2003 roku nie była w stanie aż tak dokładnie tego uchwycić.

Moje pytanie, czy jest pan w ogóle zainteresowany? Bo wszyscy mi mówili, że jest to samolot, satelita, gwiazda itp. idt., ale to coś stało w miejscu ok 10-15 min   Wróciłem do tematu, ponieważ ostatnio przypadkiem przeczytałem, że pierwsze kręgi w trawie były w Podwilku, a to coś, co widziałem było właśnie pomiędzy Orawką a Podwilkiem...

Oczywiście byłem zainteresowany i wkrótce otrzymałem taką odpowiedź:

UFO w trakcie "rozbłysku"

Orawka, 12 sierpień 2004 rok godzina ok 22:00

Jak co roku spędzałem wakacje u cioci w Orawce, co wieczór przed snem wychodziłem na balkon by się dotlenić i jeśli była dobra pogoda, spoglądać w niebo i podziwiać gwiazdy. 12 sierpnia zaraz po wyjściu na balkon zauważyłem bardzo jasne, migające światło nad polami czy też nad lasem (odległość ok 1-2km, w pobliżu nie ma żadnych zabudowań) w pierwszej chwili nie zainteresowałem się tym "światełkiem" Po 10 min zauważyłem że to światło zaczęło bardziej intensywnie świecić i w moim odczuciu raz było owalne raz okrągłe, zmieniało swoją intensywność świecenia tak jakby raz się zapalało, przygasało by znów mocno świecić. Na pewno nie było to naturalne światło, nie była to gwiazda, obserwowałem to ok 10-15 min, to światło stało w miejscu, nie poruszało się, szczerze byłem troszku przestraszony. Byłem tak przejęty obserwacją że dopiero po ok 10 min przypomniało mi się że mam kamerę! Pobiegłem po nią i nakręciłem nieco ponad minutę filmu, przy czym brak statywu i konieczność użycia zoomu a także z niskiej czułości kamery na światło nagranie nie jest oczywiście w takiej jakości jakby się można spodziewać. W szczególności fragment od 1:03 jest dość ciekawy, widać na nim to "przygasanie" i "rozświetlanie" a w dalszej części "odlot" tego czegoś. W ostatnich momentach  kręcenia, nie patrzyłem na ekran kamery tylko bezpośrednio na to "światełko" i mogę stwierdzić że to coś się pod koniec ruszyło i znikło, tak jak widać na końcu filmiku. Później oczywiście z jeszcze większą uwagą obserwowałem niebo nad Orawką ale nic takiego później nie miało miejsca. Pokazywałem nagranie, rodzinie, znajomym ale nikt na poważnie tego nie brał. Tylko moja mama wspomniała że babcia  jak była młoda opowiadała że widywane były "światełka" dość duże,  koło rzeki między Podwilkiem a Orawką. Moja babcia tez widywała te światła. To co nagrałem było właśnie pomiędzy Orawka a Podwilkiem.  Z braku reakcji i zainteresowania dałem sobie spokój. Po 10 latach, szukając po internecie znalazłem informacje na temat podobnych zjawisk w Orawce i okolicach i postanowiłem podzielić się moją historią i filmikiem z Panem.


Pozdrawiam
M. R.

Dziękuję, a film rzeczywiście wygląda bardzo ciekawie. Przypominam ze swej strony, że rzeczywiście, w okolicy Podwilka napotkano na „wywirowane” powierzchnie trawiaste, z opisu jako żywo przypominające sławetne argoformacje, agroznaki czy jak kto woli – kręgi zbożowe, co miało miejsce jeszcze w ubiegłym stuleciu. Tak więc byłby to pewnego rodzaju kolejny dowód na powiązania agroznaków z obserwacjami UFO. Niestety – nie wiadomo, czy w opisywanym okresie pojawiły się na Orawie jakieś agroformacje.


Mam nadzieję, że po opublikowaniu tej relacji, ktoś się jeszcze odezwie z tego terenu.