Powered By Blogger

wtorek, 26 lipca 2016

Obserwacja DD/RV Warszawa 20160323



DD nad Warszawą - zdjęcie świadka

W dniu 24.VII.2016 roku napłynął do mnie email od Pani M.S. z Warszawy. Była w nim mowa o obserwacji dziennej UFO nad tym miastem. Co ciekawe, udało się jej zrobić zdjęcie przy pomocy telefonu komórkowego. A oto treść emaila:

Widziałam UFO ale nie miałam dobrego aparatu przy sobie to zrobiłam telefonem, drugie zdjęcie to powiększenie. Leciało to dość nisko było duże jak 2 autobusy sklejone razem a z tyłu kula i pełno jakiś tam antenek no leciało poniżej mniej więcej chmur tak określiłam wielkość może niedokładnie, żadnego napędu czy śmigieł czy jakiś gazów wydobywających sie, czy skrzydeł, nic zupełnie i leciało bezgłośnie, może Pana zainteresuje, bardzo dziwna rzecz widzieć przesuwający się po niebie przedmiot co nie ma skrzydeł ani śmigieł a leci. Było na pewno z metalu. Było to w marcu w Warszawie na Ochocie, koło Dickensa, około 7-8 rano jechałam do weterynarza z bardzo chorym psem, szkoda że nie miałam lepszego aparatu.

Obawiałem się jednak, że był to samolot. Też się spotkałem z takim lub podobnym fenomenem, ale poprosiłem Panią M.S. o uzupełnienie ankiety wg. podanych punktów:

  •     TYP INCYDENTU: DD/RV
  •     MIEJSCE: Warszawa-Ochota
  •     DATA: 23.III.2016 r.
  •     CZAS: pomiędzy 07:00 a 08:00 CET (13:43.12 CET wg opisu zdjęcia)
  •     CZAS TRWANIA: kilkanaście sekund
  •     ILOŚĆ OBIEKTÓW: 1
  •     ŚWIADKOWIE: 1
  •     ZDJĘCIA: 1
  •     PRAWDOPODOBNE WYJAŚNIENIE: możliwe, że był to samolot.
    
    Warunki pogodowe były następujące:
    
  •     TEMPERATURA POWIETRZA:  no jak w marcu nie mierzyłam zimno
  •     WILGOTNOŚĆ POWIETRZA: mała
  •     WIATR: żadnego 
  •     CIŚNIENIE ATMOSFERYCZNE: nie znam ale nie niskie bo nie było żadnych opadów ,
  •     ZACHMURZENIE: ani jednej chmurki
  •     WIDZIALNOŚĆ: wyjątkowo dobra


 DD nad Warszawą - powiększenie

A oto komentarz świadka:

Na pewno nie był to żaden samolot, pojazd składał sie z dwóch części prostokątnych i kuli, kula była z tyłu to znaczy przeciwnie do kierunku lotu, marne jest zdjęcie, ja widziałam dobrze i zdjęcie jest takie marne bo długo się mu przyglądałam zamiast od razu jak był bliżej pyknąć zdjęcie, na pewno nie samolot i nie helikopter żadnych skrzydeł, śmigieł, dysz za to jakieś wystające jakby pręty czy antenki, za daleko był żeby dokładnie powiedzieć co to, one były też i na dole pojazdu.
Mieszkałam na Ochocie niedaleko Lotniska Okęcie i widywałam samoloty wielokrotnie w ciągu dnia. Pracowałam na Okęciu na cargo na przesyłkach pocztowych, codziennie byłam na lotnisku, a w dzieciństwie mieszkałam na Kole i niedaleko Lotniska Bemowo, którego już nie ma, więc nikt mi nie powie, że pomyliłam samolot, do tego nigdy nie widziałam tak nisko lecącego samolotu zupełnie bezgłośnie, nawet wyżej lecące samoloty jakiś słaby dźwięk wydają, a to leciało na tyle nisko że można było się dokładnie przyjrzeć, leciał nie od lotniska  a prostopadle do Grójeckiej w kierunku Woli, nie był podobny do żadnego samolotu nawet trochę.
Pogoda była taka że widoczność najlepsza jaka może być, czyściutkie niebo. Nie zależy mi żeby Pan to uznał jako UFO, ale było to coś wyjątkowo dziwnego i niepodobne do niczego.
Ja już w dzieciństwie widziałam prawdziwe duże UFO jak miałam może 6-7 lat,  więc to było inne, tamto świeciło i było wielkości 1/3 księżyca, obok był Księżyc więc mam skalę porównawczą co to UFO, rzadko się zdarza żeby ktoś widział takie dziwne rzeczy na niebie i to 2 razy w życiu, a mnie sie tak udało, może za często patrzę w niebo, więc może to nie było UFO, ale jakiś nieznany pojazd, prototyp czy coś takiego bardzo różny od samolotu i helikoptera.

Być może Pani M.S. ma tutaj rację i był to jakiś prototyp pojazdu powietrznego, jakiś UAV czy dron. Dobrze, że świadek pracowała na lotnisku, to przynajmniej ma jakieś pojęcie o statkach powietrznych. Wszystko w takim przypadku jest możliwe. 

I teraz pytanie do Czytelników: czy ktoś widział coś podobnego w opisanym miejscu i czasie? 




ODPOWIEDZI CZYTELNIKÓW:

Szanowny Panie,
- osobiście uważam, że większość obserwacji UFO w kształcie cygar itp., czy też obiektów składających się z kilku członów, to sterowce szpiegujące. Kiedyś pewnie załogowe, dziś bezzałogowe i zdalnie sterowane. Tańsze to od satelit, bardziej elastyczne, latające wysoko, trudne do wykrycia... Według mnie dotyczy to także obserwacji z 24/07/2016 w Warszawie (szukanie związku z ŚDM byłoby już naciągane, chociaż...).
Przesyłam artykuł, który może Pana zaciekawić:
Proszę zwrócić uwagę na kształt. Podobny mają także podwodne aparaty szpiegujące, imitujące ruch ryb.

Bardzo to wszystko ciekawe...

Z wyrazami szacunku, P.W. (nazwisko i adres email znane)

-----

Szanowny Panie,
- dziękuję bardzo za Pańską uwagę! Rzeczywiście - sterowce zwiadowcze są o całe niebo tańsze od satelitów. No i znane mi są wypadki obserwacji sterowców zwiadowczych nad Polską i Szwecją, o czym już pisałem w naszym blogu - zob. http://wszechocean.blogspot.com/2013/08/cufo-ufo-awiomatki-czy-sterowce.html;  http://wszechocean.blogspot.com/2013/08/kosmiczny-sterowiec-nad-polska.html  oraz http://wszechocean.blogspot.com/2014/02/cnol-nad-umea-23-sierpnia-1991-r.html. Także w tym przypadku rzeczywiście mogło chodzić o sterowiec szpiegowski albo reklamowy. (Arystokles)