RMS Titanic i RMS Olympic przy kei w Belfaście
Kiyoshi Amamiya
Niedawno
oglądałem w TV reportaż o ostatnich danych odnośnie katastrofy RMS Titanic.
Odnotowałem sobie główne jego tezy w mej pamięci, i tak:
1. Titanic został zatopiony celowo
2. Ale to nie Titanic zatonął, bo to był Olympic
3. Oba statki zbudowano według identycznego planów
4. Ale różniły się tylko korytarzami na burtach. Na Titanicu
ich nie było
5. Na Titanicu leżącym na dnie oceanu były korytarze
6. A zatem zatopiony statek nie pasuje do planu Titanica
7. Olympic został zatopiony wcześniej
8. Kompania wzięła ogromne odszkodowanie za Olympica
9. Olympic popłynął jako Titanic
10.
Statek uderzył całą swoją
długością w górę lodową przy pełnej prędkości podróżnej
11. Rozbitkowie, którzy dopłynęli do N.Y. byli innymi od tych z
listy pasażerów
Szukając
potwierdzenia zacząłem przeszukiwać Internet. Znalazłem jedną stronę pt. „Życie
i tajemnica I oficera Williama Murdocha”. Tam właśnie było to detalicznie
wyłożone i wysyłam to tobie.
A oto główne tezy
z powołanej strony internetowej:
1. Ubezpieczenie Titanica zostało podwyższone na 5
dni przed wyjściem w morze;
2. Zniszczenia po kolizji RMS Olympic z HMS Hawke były znacznie
większe i widoczne;
3. Olympic przetrwał poważniejsze
uszkodzenia;
4. Olympic miał dwustopniowy przechył
tak jak Titanic;
5. Tylko ograniczona ilość zmian była potrzebna do uruchomienia
statku;
6. Różnice w tonażu;
7. „Pomieszczenia Olympica”;
8. Jeżeli nie ubezpieczony, włączenie statku mogło uratować
kompanię;
9. Różnice na tablicy z nazwą Titanica;
10.
Różnica w ilości iluminatorów Titanica;
11. Różnica w oknach pokładu B na Titanicu;
12. Różnica w połączeniach poszycia na burcie Titanica;
13. Odbarwione poszycie na Titanicu;
14. Sterówka Olympica nie była wygięta;
15. Tablica z nazwą statku była przymocowana nitami a nie
przyspawana;
16.Brak publikacji o Titanicu;
17. Intencjonalnie zmniejszono ilość grodzi Titanica;
18.Próby morskie Titanica były o wiele krótsze niż Olympica;
19. Titanica nie otwarto dla prasy i inspekcji społecznej;
20.
J. P. Morgan i 50 innych pasażerów zrezygnowało
z podróży;
21. Niektórzy członkowie załogi odmówili płynięcia Titanicem;
22.
Szalupy ratunkowe Titanica
nosiły oznaczenie „RMS Olympic.”
J. P. Morgan
UZASADNIENIE:
Ad. 1. Ubezpieczenie Titanica
zostało podniesione na 5 dni przed wypłynięciem w rejs. W rezultacie tego, J.
P. Morgan otrzymał 12,5 mln $ USA ubezpieczenia wypłaconego przez Lloyd
Maritime Insurance. Dzisiaj jest to suma 160 mln USD, o wiele więcej niż by
kosztowało jego odzyskanie czy gdyby go sprzedał czy złomował.
Teoria ta
zakłada, że statek został celowo zatopiony w celu uzyskania asekuracji, które
to pieniądze pomogły uratować White Star Line od bankructwa. Jednakże, jak już
to udowodniono (w tym punkcie) Titanic był w rzeczywistości
ubezpieczony na tylko na 2,5 mln $ USA.
Jak gdyby ktoś
przeciwdziałał temu, rzekomo ubezpieczenie Titanica zostało podwyższone przez
J. P. Morgana z 5 mln na 12,5 mln $ USA na 5 dni przed wyjściem statku z portu
na fatalny rejs. Niektórzy twierdzą, że Lloyd wypłacił 12.500.000 $ USA, ale należy
podejść do tego z ostrożnością, bowiem w rejestrach Lloyda nie ma żadnej
informacji o czymś takim. Nie ma żadnego dowodu na to, że ubezpieczenie zostało
podniesione – nie mówiąc już, że do ponad dwukrotnej wartości, co natychmiast
budzi podejrzenia. [Prezes] Bruce Ismay
został przesłuchany przez Komisję Senacką Senatu USA w kwietniu 1912 roku i
zeznał, że wartość Titanica wynosiła 7,5 mln $ USA, liczbę zweryfikowana przez „The
New York Times” i „The Specrator” (na 8 mln $), podczas gdy ubezpieczono go na
5 mln $ - jak donosił „Senate Inquiry”, „The New York Times” i Lloyds. Gdyby
Titanic rzeczywiście był ubezpieczony na last
minute na 12,5 mln $ - jak to twierdzą zwolennicy teorii konspiracyjnych –
to natychmiast obudziłoby wszystkie dzwonki alarmowe w mózgach ubezpieczycieli,
szczególnie że we wszystkich publicznych zapisach stało jak byk, że wartość Titanica
wynosiła 7,5 mln $ USA? Całkiem prosto Titanic był ubezpieczony, a głównym
powodem tego było, że White Star Line aktualnie ubezpieczała swoje statki.
CDN.