Ad. 6. SS Californian wiózł
wełniane swetry i koce. Statek ten miał jako ładunek kilka tysięcy wełnianych
swetrów i koców, jakby był gotowy do misji ratunkowej.
Statek ten był
przystosowany do transportu bawełny, i nie ma absolutnie żadnego dowodu na to,
że miał wtedy „ładunek kilku tysięcy wełnianych swetrów i koców”. W rzeczy
samej nie ma manifestu ładunkowego Californiana z tego rejsu. Aby
udowodnić tezę STD należałoby przedstawić tenże manifest (który i tak nie
potwierdzałby ani negował teorii zamiany statków).
Ad. 7. Ocaleni z Pokładu B widzieli
szalupy ratunkowe spuszczane z góry. Opisywali oni, szalupy opuszczane z
górnego pokładu, co nie byłoby możliwe na Titanicu, a jedynie właśnie na Olympicu.
Według książki
pt. „The Ship That Never Sank” (ss. 134-135) Pokład B nie miał kabin wystających
poza kadłub, z którego łodzie byłyby widoczne. Gardiner argumentuje, że kiedy
szalupa nr 12 z bakburty była opuszczana, jakiś Francuz skoczył do niej z
Pokładu B. On kontynuuje, że na sterburcie steward Wheelton spotkał Thomasa
Andrewsa na Pokładzie B, i że łodzie były widoczne z korytarza na Pokładzie
B. W obu przypadkach Gardiner podnosił to twierdzenie!
Marynarz Frederick Clench, który znajdował się w
łodzi nr 12 powiedział, że Francuz wskoczył do łodzi zanim została ona
opuszczona, wskazując na to, że wskoczył on z pokładu (śledztwo amerykańskie,
dzień 7). Nie ma tam wzmianki, że wskoczył on z Pokładu B. Kilkoro pasażerów:
pasażerki 2 klasy – Lillian Bentham
i Emily Rugg opowiedziały, że ktoś
skoczył z górnego pokładu, którym mógłby być Pokład A. Steward z 1 klasy –
Edward Wheelton spotkał Thomasa Andrewsa na Pokładzie B, po asystowaniu w
spuszczaniu szalupy nr 5 na sterburcie. Jednakże Wheelton udał się do magazynu,
a potem poszedł znów na pokład łodziowy na sterburcie. Po spuszczeniu na wodę
szalupy nr 9, otrzymał rozkaz od I oficera Murdocha[1] przejść na Pokład A, gdzie
pomógł spuszczać na wodę szalupę nr 11 (amerykańskie dochodzenie, dzień 7). Ponownie
nie ma żadnej wzmianki o były tam jakieś szalupy widziane z Pokładu B.
Faktem pozostaje,
że jeżeli istniały tak wielkie różnice w budowie obu statków, to dlaczego nie
zostały one zauważone na zdjęciach i relacjach pasażerów znających Olympica?
Ad. 8. Pasażerowie powiedzieli, że tam
była promenadę zamiast kabin. Naoczni świadkowie opisywali swe wędrówki po
pokładach Titanica, ale jak powiedzieli, tam były promenady tam, gdzie
miały być kabiny.
Musimy wiedzieć,
że nigdzie nie ma mowy o tym, i nie ma żadnych zeznań na ten temat od żadnego z
ocalałych pasażerów. I jak powyżej – dlaczego nie ma tego na zdjęciach i w
relacjach osób, które znały Olympica?
Ad. 9. Linoleum pokrywające pokłady
zostały przykryte dywanami. J. B. Ismay kazał pokryć wszystkie pokłady Titanica
pokryte linoleum nowymi dywanami. Czy było to do ukrycia przez 12 miesięcy i
czy nie pozostawiło to śladów na pokryciu z linoleum?
Pomysł ten
najprawdopodobniej pochodzi od Bakera
Charlesa Burgessa wydrukowany w Waltera
Lorda „A Night to Remember”, który pisze tak:
Jak na Olympicu, tak, ale o wiele bardziej
wyszukanie. Weźmy taką jadalnię. Na Olympicu
nie było tam dywanów, ale na Titanicu…
ah, tonęło się w nich po kolana. Potem meble: były za ciężkie byś je mógł
dźwignąć. A
te panele…
To doprowadziło
wielu do wiary w to, że w jadalni Titanica – nie tak jak na Olympicu
– był dywan, tak ładnie pokazany w filmie „Titanic” Jamesa Camerona. Mogłoby to być tak, że dywan schowano na 12
miesięcy i pozostały po nim tylko zadrapania i ślady na powierzchni linoleum?
Badacze Bill Saunder i Parks Stephenson doszli do wniosku, że w jadalni nie było żadnego
dywanu. Dowody na istnienie tam dywanu są jedynie wzmiankowane przez Burgessa,
bez wsparcie ze strony innych świadków. Faktycznie ten komentarz został
napisany w 30 lat po katastrofie i był zapewne wielce przesadzony. Podobnie
sprawa wygląda w przypadku recepcji Olympica, gdzie nie było ogromnego
dywanu od ściany do ściany. Jednakże jego komentarze o tym, że meble i panele
były lepsze niż na Olympicu nie są prawdziwe: umeblowanie i panele na pokładzie Titanica
były – za wyjątkiem unikalnych pomieszczeń takich jak Promenadowe Apartamenty –
identyczne jak na Olympicu. Tak więc oświadczenie to kwestionuje wzmiankę o
dywanie w jadalni. Również fragmenty linoleum zostały odzyskane z wraku, co
dowodzi tego, że jest to bardziej prawdopodobne. Należy również zauważyć, że
jadalnia Titanica była ogromna i była wyposażona w najdroższe linoleum na
pokładzie – o wzorze „perski dywan” – więc nie ma sensu, by inwestować wielkie
pieniądze w taką inwestycję jak dywany w jadalni.
Ad. 10. RMS Titanic przełamał sie w
tym samym miejscu, w którym RMS Olympic został uderzony przez HMS Hawke.
To oczywiście jest dowodem na to, że zatonął nie Titanic lecz Olympic.
To jest kompletna
bzdura. Większość zgadza się z tym, że Titanic przełamał się niemal
dokładnie pod trzecim kominem. HMS Hawke uderzył Olympica w rufę. Przełamanie się Titanica dokładnie pokazał James Cameron
w swoim filmie z 1997 roku. Uszkodzenia Olympica powstały wskutek kolizji z HMS
Hawke.
To się stało dokładnie w innym miejscu, niż tam gdzie się przełamał Titanic.
CDN.
[1]
William Murdoch miał płynąć jako starszy oficer (Chief Officer) na Titanicu,
ale kapitan Edward Smith mianował na
to stanowisko Henry Wilde’a, więc
Murdoch popłynął jak I oficer.