Powered By Blogger

środa, 25 sierpnia 2021

Sprawa MH17 – ciąg dalszy

 

Tragedia MH-17

Antipov wyjaśnił, jak holenderscy eksperci zmienili współrzędne trasy Boeinga MH17. No cóż, teraz nadszedł sierpień, a wraz z nim spokojna informacja w sprawie katastrofy samolotu MH17. Opadły żagle holenderskiego śledztwa, a jednocześnie holenderskiej „sprawiedliwości”. W żaglach nie ma świeżego wiatru i nie należy się tego spodziewać. Proch strzelniczy skończył się w działach holenderskich bombardierów i tych, którzy pracują z nimi na ich statku. Wcześniej, przynajmniej z procy, próbowali strzelać w kierunku Rosji. A teraz sytuacja się zmienia. Coraz więcej świeżego wiatru wnosi nowe fakty w żagle okrętów obrońców naszego kraju, ale tam, gdzie jest holenderski statek, jest zupełnie spokojnie.

Ale nie tylko brak wiatru tłumaczy bezruch holenderskiego statku. Przy bliższym przyjrzeniu się sytuacji na morzu staje się oczywiste, że holenderski kil od dawna siedzi w ziemi. Żeglarze holenderscy, dzięki „umiejętnym” poczynaniom swojego zagranicznego „pilota”, utknęli na mieliźnie. Co więcej, zagraniczny pilot, kiedy katastrofa z holenderskim statkiem sprawiedliwości, którym był kierowany, stała się oczywista dla wszystkich, kategorycznie odmówił pokazania swoich map pilota, mówiąc, że sprawa nie jest jego i poszedł do domu ze statku w niebezpieczeństwie.

- A od tyłu z tyłu - jakby szczekał:„ Tak, komu nas zostawiłeś, Nikołaju!” -  I nie przypadkiem zacytowałem słowa z piosenki Włodzimierza Wysockiego. Przecież ile prób podjęli rosyjscy prokuratorzy w ciągu siedmiu lat, aby nadeszła po nich długo wyczekiwana godzina procesu sądowego, a wtedy na mapach zostanie wyłoniony ich główny atut – amerykańskie zdjęcia satelitarne. A oto takie nieszczęście. Dokładniej, wpadka. Amerykański „pilot” odmówił pokazania czegokolwiek. Co więcej, jak pokazują niedawno ujawnione fakty, nikt też nie widział tak szeroko reklamowanego memorandum na temat tych zdjęć. Ponieważ w przypadku naprawdę widocznego dokumentu prokurator holenderski, który rzekomo widział te zdjęcia i rzekomo zapewniał, że odpowiadają one memorandum, występowałby w sądzie holenderskim jako świadek tych faktów. Ponieważ nie ma samych zdjęć, śledztwo mogło poprzeć ich wersję przynajmniej tym zeznaniem. Na przykład „przynajmniej coś, przynajmniej sprowadź diabła w moździerzu!”. A tu – nic…

Ale sąd całkowicie oddalił wszystko, co jest w jakiś sposób związane z amerykańskimi „dowodami”, pozostawiając śledztwo (i jednocześnie holenderskich prokuratorów) na lodzie. I podczas gdy holenderski statek sprawiedliwości zatrzymuje się na płytkiej wodzie, pokazując już całemu światu i wszystkim rozsądnym ludziom, że ten statek płynie w złym kierunku i strzela z armat w złym kierunku, będę nadal mówić w tym języku faktów.

Myślę, że nie jest do końca jasne, dlaczego ten artykuł został przeze mnie zatytułowany słowami ze słynnej piosenki. Trochę cierpliwości i wszystko się ułoży. A teraz porozmawiamy o torze lotu samolotu z rejsu MH17. Więc najpierw zwrócę się do pierwotnego źródła, a mianowicie do holenderskiego raportu o przyczynie katastrofy samolotu MH17. W tym raporcie dużo miejsca poświęcono trajektorii lotu MH17 nad Ukrainą. I nawet ten sam „śmieszny obrazek” pojawia się kilka razy w tekście.

Tak więc, zgodnie z trajektorią lotu MH17 nad terytorium Ukrainy, wynika, że ​​malezyjski samolot przeleciał korytarzem międzynarodowej trasy L980. Ale około 13:00 EET załoga poprosiła kontrolera o zmianę kursu na 20 mil/32 km w lewo i wzniesienie się 1000 stóp/330 m wyżej. Załoga wyjaśniła to raportem pogodowym na temat kursu. Załodze nie pozwolono wspiąć się wyżej, ale dyspozytor zgodził się iść 20 mil w lewo. O godzinie 13:00 samolot zaczął zmieniać kurs, a o 13:05 zaczął poruszać się wzdłuż lewej granicy korytarza powietrznego. Ale, o dziwo, prośba była od załogi o 20 mil, a samolot przeleciał tylko 6,5 mili/~10 km. A oto, co jest zapisane w holenderskim raporcie technicznym na temat tego manewru MH17.

Po co załoga prosiła kontrolera o zmianę kursu o 20 mil, a w rzeczywistości przesunęła się w lewo (czyli na północ) tylko o 6,5 mil? Ciekawe, nieprawdaż? Oczywiście, ale przejdźmy dalej. Jak wynika ze zdjęcia toru lotu i tekstu raportu, samolot po przesunięciu 6,5 mili w lewo leciał wzdłuż lewej, pólnocnej granicy korytarza powietrznego do godziny 13:15. Jednocześnie cały czas pozostając w odległości 6,5 km od linii środkowej korytarza. O godzinie 13:15 samolot ponownie zaczął wracać na środek korytarza powietrznego. Oto, co Holendrzy piszą o tym manewrze lotniczym w swoim raporcie.




Odtwarzanie kadłuba Boeinga 777 dla celów śledczych po zestrzeleniu lotu MH17

Tak więc przy podejściu do wsi Pietropawłowka, minutę wcześniej, samolot znajdował się w odległości 3,6 mili od środkowej linii korytarza powietrznego. Innymi słowy, samolot lecąc w linii prostej przesunął się od lewej granicy korytarza powietrznego o 2,9 mili w ciągu czterech minut (od 13:15 do 13:19). Pozostała jeszcze jedna minuta, aby polecieć do Pietropawłowki, gdzie odczyty czarnych skrzynek zostały przerwane. Tak więc do punktu, w którym nagrania zostały przerwane (FDR i CVR), przesunięcie od lewej krawędzi korytarza powietrznego wynosiłoby około 3,6 mili.

A potem Holendrzy zaznaczyli punkt, w którym urwały się odczyty FDR i CVR. A ten punkt znajduje się, ich zdaniem, na południe od wsi Pietropawłowka.

Tak więc 3,6 mili (5,8 km) na północ od ostatniego markera FDR (oznaczonego żółtą gwiazdką) jest punktem oznaczającym lewą granicę międzynarodowego korytarza lotniczego L980. A na razie tylko dla pamięci: lewa granica korytarza biegnie trochę na północ od osady Orłowa-Iwanowka. Następnie zostaną określone współrzędne geograficzne tego punktu.

A teraz zostawmy Holendrów samych z ich współrzędnymi trasy lotu MH17 i przejdźmy do innego źródła informacji. W tym konkretnym przypadku warto mu zaufać, w przeciwieństwie do Holendrów, którzy zostali ukarani za to pod każdym względem.

Teraz porozmawiamy o danych radaru Utes-T przedstawionych na odprawie Ministerstwa Obrony Federacji Rosyjskiej. Powiedziałem już, że z technicznego punktu widzenia przedstawione dane są bardzo dobre, z wyjątkiem jednego szczegółu. Który? Powtórzę. Przy przekazywaniu danych lokatora przedstawicielowi zakładu Lianozovsky, po tym, jak powiedziano mu, że „lokator nie rejestrował innych samolotów poza trzema pasażerskimi”, należało dodać informację, że w odległości około 200 km przy Utes-T: Istnieje strefa martwa, w której poniżej pewnej wysokości lokator po prostu nie widzi nisko latających obiektów. Mały błąd, ale to jest jak „mucha w smole”. A ta „mucha w smole” dała kolejny powód do oczerniania nas przez złośliwych krytyków i automatycznie położyła kres zeznaniom kilkudziesięciu naocznych świadków, którzy na własne oczy widzieli ukraińskie samoloty wojskowe w rejonie katastrofy MH17.

Co więc można przeanalizować według raportu na temat lokatora Utes-T? Teraz zostaną przeanalizowane dane z dwóch punktów, w których zarejestrowano samolot lotu MH17. I będą to odległe punkty, o których nie ma sensu okłamywać ani Holendrów, ani tym bardziej naszej strony. […]

I oczywiście pojawia się ciekawość (przynajmniej dla mnie), gdzie są te punkty na terenie, w których MH17 został zarejestrowany przez lokalizator Utes-T? Zwracam uwagę, że w tym czasie samolot leciał w linii prostej. Co więcej, według Holendrów leciał ściśle wzdłuż lewej (północnej) granicy korytarza powietrznego.

Jak widać, dwa znaki pozycji MH17 dzieli wystarczająca odległość ponad 40 km, dlatego więc ekstrapolacja znalezienia lewej granicy korytarza powietrznego będzie dość dokładna. Więc gdzie jest pierwszy punkt na mapie? Ustalenie jego współrzędnych, znając azymut i odległość od lokalizatora, jest dość proste. Teraz nie wejdę w dżunglę, nadmuchując artykułu stopniami, minutami i sekundami wartości kątowych i powiem, jaki jest początkowy i końcowy azymut. Pokażę tylko ostateczne otrzymane dane, które każdy może sprawdzić samodzielnie. […]

A teraz dochodzimy do sedna sprawy. Określamy azymut między tymi dwoma punktami, znając ich dokładne współrzędne. Kąt ten wynosi 110 stopni z niewielką korektą w kierunku zmniejszenia kąta. A następnie, znając współrzędne punktu na północ od holenderskiego punktu FDR (5,8 km), wyznaczamy azymut między tym punktem a drugą elewacją od MH17.

W tym przypadku azymut wynosi około 111,5 stopnia. Azymut pomiędzy dwoma znakami z MH17 i azymut pomiędzy drugim znakiem MH17 a punktem graniczącym korytarz powietrzny zmienił się o 1,5 stopnia. Co to znaczy? I fakt, że lewa granica korytarza powietrznego korytarza L980 przebiega znacznie dalej na północ od wsi Pietropawłowka niż 5,8 km od ostatniego znaku FDR. A to z kolei oznacza, że ​​zbliżając się do wsi Pietropawłowka samolot MH17 leciał bardziej na północ.

A teraz weźmy pod uwagę jeszcze jedną okoliczność. Zgodnie z danymi otrzymanymi z transpondera zainstalowanego na MH17, zaczął się on „zakłócać” (czytaj: odmówił pracy i podał nieprawidłowe współrzędne) około 35 km przed zbliżeniem się do „śmiertelnej” wioski Pietropawłowka.

I znowu tak przy okazji: NADAJNIK LOKALIZACJI AWARII nigdy nie został znaleziony przez holenderskich śledczych, chociaż fragment kadłuba, w którym się znajdował, został odnaleziony i dostarczony do Holandii. Lubię to. Brak urządzenia - nie ma problemu. Napisz, co przyjdzie Ci do głowy w swoim raporcie technicznym. A trzaski transpondera w ostatnich minutach lotu to kolejny przejaw nienormalnej sytuacji na pokładzie, o której pisałem wcześniej. I to dlatego załoga i pasażerowie MH17, skazani na śmierć, do końca nie zdawali sobie w pełni sprawy z tego.

Więc co wynika z powyższego? Trasa, po której leciał MH17, przebiegała znacznie dalej na północ niż wskazali w swoim raporcie Holendrzy. A to może wyjaśniać, że pierwsze fragmenty (całkowicie różniące się wagą i wielkością) były rozrzucone razem na północ, a nie na południe od wsi Petropawłowka, jak podkreślają Holendrzy, aż do zniszczenia MH17. Otóż ​​informacje o transponderze generalnie nie wymagają komentarza. I tak od dawna wiadomo, że sprawa MH17 jest ciemna.

 

Moje 3 grosze

 

To oczywiste, że sprawa jest ciemna. Przede wszystkim dlatego, że Zachód za wszelką cenę chce zepchnąć odium winy na Rosjan, a Ukraińcy im w tym pomagają ze wszystkich sił. To oczywiste, bo mają w tym swój interes. Oskarżenie Rosjan o to morderstwo jest im  bardzo na rękę. I o to właśnie chodziło w tym całym incydencie – wypomniano Rosji zestrzelenie koreańskiego Boeinga 747 lotu KAL007. Świat dał się już raz nabrać, więc może nabrać się po raz drugi…?

Poza tym Ukraina ma na swym sumieniu „omyłkowe” zestrzelenie samolotu cywilnego – dziwnym trafem rosyjskiego. 4 października 2001 roku Tupolew Tu-154M w barwach rosyjskich linii Sibir Airlines udał się w lot z Tel Awiwu do Nowosybirska. Na pokładzie prócz dwunastoosobowej załogi znajdowało się sześćdziesięciu sześciu podróżnych. Głównie rosyjskich Żydów. Po raz kolejny okazało się, że niedopatrzenie wojska może doprowadzić do katastrofy. Gdy samolot przelatywał w pobliżu Krymu, został trafiony rakietą S-200 wystrzeloną przez prowadzącą ćwiczenia armię ukraińską. Wybuch na wysokości przelotowej spowodował pożar i dekompresję kabiny. Nikt nie miał szans tego przeżyć. W 2003 roku Ukraina i Izrael podpisały ugodę i rodzinom ofiar wypłacono odszkodowania. Nasi sąsiedzi z drugiego brzegu Sanu oficjalnie wzięli na siebie pełną odpowiedzialność za zaistniałą sytuację.[1]

NB, to jest ta najbardziej znana, bo były jeszcze inne, o których się nie pisze…

No, teraz nie chcą, bo to Rosja ma być winna tej masakry. Ciekawe tylko jak to się stało, że SBU już po 24 godzinach od katastrofy wydaje oświadczenie, że to byli rosyjscy separatyści? Takie śledztwa toczą się nawet latami, a oni już wiedzą – to oni! I znalazły się filmy, świadkowie… coś to za szybko, szczególnie w strefie wojny. No, ale każdego można zastraszyć, każdy film sfałszować. A idąc zgodnie z zasadą „Is id fecit cui bono, cui prodest” korzyść odnosiłaby tylko Ukraina i jej „jastrzębie”. Tak pisze o tym Adam Śmiech:

 

Zgodnie z zasadą "is fecit cui prodest" (uczynił ten, któremu to przynosi korzyść) jest wysoce prawdopodobnym, że za domniemanym zestrzeleniem liniowca, stoi strona – nazwijmy ją – ukraińska. Czy katalizatorem katastrofy byli sami uzurpatorzy kijowscy, czy ich mocodawcy z Zachodu, tego nie wiemy. Reakcja Zachodu, zwłaszcza USA, mimo wszystko, dość niemrawa (większe groźby pod adresem Rosji padały już wcześniej), wskazuje raczej na tych pierwszych, którym grunt pali się pod nogami i umiędzynarodowienie konfliktu w o wiele mocniejszym stopniu niż do tej pory, poprzez wykorzystanie śmierci niewinnych, przypadkowych osób, leży w ich oczywistym interesie.

Podejrzewanie tzw. separatystów czy zwłaszcza samej Rosji, o zestrzelenie samolotu, to świadectwo politycznej niepoczytalności stawiających takie zarzuty. Jest równie oczywistym, jak korzyść z zestrzelenia dla ekipy kijowskiej, całkowity brak korzyści, a same kłopoty dla tzw. separatystów i Rosji. Moim zdaniem to właśnie w sposób całkowity wyklucza intencję i wykonanie po stronie rosyjskiej. Inna sprawa, że na obecnym etapie i poziomie wiedzy o wypadku, nie możemy wykluczyć w 100% omyłkowego zestrzelenia. Nawet jednak w takim wypadku, pewne okoliczności dotychczas ujawnione, wskazywać by mogły na "omyłkę ukierunkowaną". To Ukraina nie zamknęła przestrzeni powietrznej nad terenem konfliktu, gdzie do tej pory spadały już zestrzelone samoloty i śmigłowce wojskowe, i to Ukraina nie zezwoliła nieszczęsnemu samolotowi lecieć na wyższym pułapie. Tyle można powiedzieć teraz.

Inna sprawa to kontekst światowy tragedii. Nawet jeśli Zachód (USA), co jest, jak wskazałem wyżej, bardzo prawdopodobne, nie był katalizatorem pomysłu zestrzelenia malezyjskiego liniowca, nie oznacza to wcale, że w perspektywie długofalowej nie jest to dla Zachodu korzystne. Na nowo podsycono propagandę antyrosyjską i, bezpośrednio, antyputinowską. To kolejny krok na drodze do nowej zimnej wojny (a może już mamy zimną wojnę, ktoś powie – otóż, na pewno sytuacja wykazuje wiele symptomów takiej wojny, niemniej, jeszcze nie doszło do faktycznego zerwania stosunków i ograniczenia ich do stopy quasi-wojennej), a w jeszcze dalszej perspektywie, do wojny światowej. USA mają przed sobą wielki cel w postaci zdobycia absolutnej dominacji nad światem i wielki problem w postaci bankructwa własnego państwa.[2]

 

I o to tu właśnie chodziło – cyniczne wykorzystanie ludzkiego nieszczęścia do osiągnięcia celów politycznych i nawet rozpętania III Wojny Światowej, o której tak marzą rozmaici prawicowi wariaci, (także u nas), których miejsce jest w Tworkach na OZ…  

 

 

Źródło: https://newinform.com/302820-antipov-obyasnil-kak-gollandskie-eksperty-izmenili-koordinaty-trassy-boeing-mh17

Przekład z rosyjskiego - ©R.K.F. Leśniakiewicz