I znów zaliczyłem dwie obserwacje
dziwnego obiektu, jakim był bez wątpienia „cichy” samolot, który zaobserwowałem
rankiem, dnia 3.VI.2022 roku, o godzinie wpół do ósmej.
W największym skrócie wyglądało
to następująco:
TYP
INCYDENTU: DD
MIEJSCE: Jordanów
- N 49°38'57” - E 019°49'48”
DATA:
3.VI.2022 r.
CZAS: 07:37-07:38
CEST
CZAS
TRWANIA: 1 min.
ILOŚĆ
OBIEKTÓW: 1
ŚWIADKOWIE: 1
ZDJĘCIA: 3
telefonem Hammer
PRAWDOPODOBNE
WYJAŚNIENIE: Być może był to samolot podchodzący do lądowania na
lotnisku w Krakowie. Leciał z południa na północ.
Warunki pogodowe były
następujące:
TEMPERATURA
POWIETRZA: +7,6°C
WILGOTNOŚĆ
POWIETRZA: 60%
WIATR: słaby z
kierunku N
CIŚNIENIE
ATMOSFERYCZNE: 1022 hPa
ZACHMURZENIE: 0
WIDZIALNOŚĆ:
doskonała, CAVU
SMOG: <10
CAQI
I jak w poprzednich obserwacjach
tego typu, samolot ów poruszał się na wysokości do 2000 m, nie zostawiając a
sobą smugi kondensacyjnej i nie wydzielając żadnego dźwięku, jakby jego silniki
nie pracowały.
Podobną obserwację zaliczyłem kilka
dni wcześniej, także przy pięknej, słonecznej pogodzie i bezchmurnym niebie. I
w tym przypadku także samolot nie ciągnął za sobą contrail’a i leciał z południa na północ.
Przy pomocy portalu Radar24.pl
udało mi się namierzyć następujące samoloty, które przemieszczały się w mniej-więcej
w tym czasie i w kierunku południe - północ:
·
g. 07:30 Airbus A320-232 linii Aegean z
Chania (Kreta) do Bodø na wysokości 12.000 m, albo
·
o g. 07:45 Boeing 737-8AS linii Ryanair z Rzymu
do Krakowa, na wysokości 3800-3700 m, lub
·
o g. 07:50 Boeing 737-8 linii Sun Express z
Antalyi do Goeteborga, na wysokości 13.300 m
i to najprawdopodobniej ten drugi
jest tym tajemniczym bezdźwięcznym samolotem, ale…
…no właśnie, dlaczego go nie było
słychać i dlaczego nie ciągnął smugi? Być może poruszał się w warstwie ciepłego
i suchego powietrza, która zalegała na wysokości 3-4 km i to spowodowało, że
nie było contrail’a. Ale co z
dźwiękiem? – być może samolot redukował prędkość i silniki pracowały tylko
częścią nominalnej mocy. Tak więc UAP czy też UFO to raczej nie był.