Powered By Blogger

środa, 3 grudnia 2014

Latający torus nad Karelią

Obserwacja typu DD latającego torusa nad Karelią - rysunek świadka


Paweł Azmatow z Suojarvi, Karelia


To się wydarzyło w 2003 lub 2004 roku. W jasny, słoneczny letni dzień jechałem samochodem drogą z miasta powiatowego Suojarvi (62°05’13,47” N - 032°00’33” E) – w którym mieszkam – do daczy w mojej rodzinnej wsi. Mniej więcej na 8 km od punktu docelowego, naraz zobaczyłem, że na przedzie po lewej stronie nad lasem wisi coś wielkiego. To „coś” powoli podnosiło się do góry i wkrótce całkiem przemieściło się przede mnie.

Na niebie wisiał dziwny obiekt o metalicznym kolorze i w kształcie torusa (czyli bubliczka, obwarzanka lub amerykańskiego pączka) o średnicy ok. 100 m. Nie przerywałem jazdy, i po lewej stronie drogi znajdowała się niewielka zalesiona górka, za którą obiekt skrył się na chwilę. Zobaczyłem go ponownie po jakichś 10-15 sekundach. Teraz widziałem go w bocznym lusterku, ale musiałem lekko pochylić głowę. Był on już mniejszy (najwidoczniej oddalał się) jego kontury stały się mniej ostre, a jego kolor – białym. Obiekt leciał w kierunku mojej jazdy, na południowy-wschód (drogą A-133), do tego był bezdźwięcznym, choć ze względu na odgłos pracy silnika mojego samochodu nie mogłem go słyszeć. Obserwowałem ten torus przez pozostałe kilometry mojej podróży. On cały czas wznosił się do góry i zmniejszały się jego rozmiary.

Kiedy dojechałem do wsi, to UFO było już całkiem małe – i jak mi się wydawało – znajdowało się wyraźnie wyżej od chmur. Przyjechawszy do daczy, pokazałem go moim domownikom. Jeszcze obserwowaliśmy przez minutę, a potem znikł nam z widoku.


Moje 3 grosze


Relacja jak każda inna tego rodzaju. Czytałem dziesiątki takich, więc to mnie nie zaskakuje ani nie dziwi. Ale chciałem zwrócić uwagę Czytelnika na pewien drobiazg, otóż miejsce obserwacji znajduje się na w okolicy drogi A-133 z Suojarvi w kierunku południowo-wschodnim – do… Pietrozawodzka! No, a wszyscy interesujący się ufologią pamiętają, co się działo w Pietrozawodzku w dniu 20.IX.1977 roku – zob. http://wszechocean.blogspot.com/2011/06/misterium-nad-pietrozawodskiem.htmlhttp://wszechocean.blogspot.com/2011/06/pietrozawodski-fenomen-czy-byo-to-ufo.html i inne.

I to właśnie jest najciekawsze w tej relacji.   


Tekst i ilustracja – „Tajny XX wieka”, nr 23/2014, s. 24

Przekład z j. rosyjskiego – Robert K. Leśniakiewicz ©