Powered By Blogger

wtorek, 14 lutego 2017

Obserwacja DD/RV Jordanów 20170203




To wydarzyło się w piątek, 3 lutego, parę minut po południu. Poszedłem do jordanowskiej Galerii na zakupy i czekając na pizzę w tamecznej restauracji na II piętrze podziwiałem widok na ul. Mickiewicza i dalsze otoczenie mojej miejscowości od strony zachodniej. Widok wydał mi się być warty zrobienia zdjęcia i strzeliłem fotkę telefonem Sony Experia T3 dokładnie w kierunku zachodnim. Potem przeglądając zdjęcia stwierdziłem na tym właśnie zdjęciu obecność na niebie 3 dziwnych obiektów. Co najciekawsze – nie widziałem ich w czasie wykonywania tego zdjęcia. Metryczka tego incydentu wygląda następująco:

TYP INCYDENTU: DD/RV
MIEJSCE: Jordanów, N 49°3857 - E 019°4948
DATA: 3.II.2017 r.
CZAS: 12:27 CET
CZAS TRWANIA: ?
ILOŚĆ OBIEKTÓW: 3
ŚWIADKOWIE: nie było
ZDJĘCIA: 1
PRAWDOPODOBNE WYJAŚNIENIE: być może odbicie lamp w szybie.

Warunki pogodowe były następujące:

TEMPERATURA POWIETRZA: +7,7°C
WILGOTNOŚĆ POWIETRZA: ok. 50%
WIATR: słaby z kierunku S
CIŚNIENIE ATMOSFERYCZNE: 1013 hPa
ZACHMURZENIE: małe
WIDZIALNOŚĆ: dobra

Napisałem, że być może były to jakieś odbicia lamp na szybie, ale… nie widziałem tam żadnych zapalonych lamp, które dawałyby odbicia, a poza tym robiąc te zdjęcie przyłożyłem telefon do szyby właśnie po to, by wyeliminować tego rodzaju efekty. 



Trudno mi powiedzieć, co to być mogło. Na pewno nie były to samoloty, te bowiem dają zupełnie inny obraz swej obecności, co widać na załączonych zdjęciach wykonanych tym samym aparatem fotograficznym. Być może były to jakieś statki powietrzne ale jakie?...  


Opinie KKK


Moim zdaniem trzeci obiekt, ten poniżej, możemy sobie odpuścić, ponieważ nie odróżnia się od tła tak samo mocno i jakościowo, jak owe dwa baranki. Co do nich jednak, najciekawsze jest to, że nie były widoczne (dostrzeżone) przez autora zdjęć. Zakładając, że obłoki nie tworzą takich kształtów parami, oraz że samoloty sfocone tym aparatem nadal wyglądają jak samoloty, można się zaciekawić tym zdjęciem.
Nie jest to para metalicznie połyskujących spodków, ale i tak je przypominają. Poza tym zauważyłem, że zdjęcie jest nieco rozjaśnione w ich obszarze, co tworzy niejaki kokon wokół nich, i ten efekt też jest ciekawy - czy tak pracuje ten model aparatu? A może wynika to z faktu, że się poruszały, i pozostawiły lekką smugę/powidok na zdjęciu, albo atmosfera tak się zachowała w obliczu ich jasności? Wydają się także ciemniejsze na górze i u dołu, zwłaszcza ten pierwszoplanowy, niechże zatem wypowie się jakiś znawca tematu w tym przypadku, bowiem sam bym nie oczekiwał u góry cienia. Pozdrawiam - Smok Wieluński.

Ciekawie to wygląda. Coś podobnego zaobserwowano kiedyś w okolicach chyba Lublina, tylko że to było widoczne dla świadków i się poruszało. Daniel Laskowski



Tak dla porównania zdjęcia UFO zrobionego przez szybę, to przesyłam Ci fotkę zrobioną w Gdyni, która przedstawia widok na miasto. A nad tym wszystkim masz typowy BOL, który może jest po prostu odbiciem błysku flesza w szybie, ale… spójrz na miejsce pod nią, i zobaczysz oświetlony fragment plaży… Opiszę to dokładnie i z detalami. Pozdrawiam - Eleonora
 
W dniu 15 bm. poszedłem jeszcze raz do Galerii by zrobić zdjęcie kłębiącego się wokół naszego miasta smogu. I znów wykonałem zdjęcie z tego samego miejsca, co w dniu 3 lutego. W rezultacie otrzymałem taki obraz: dwóch obiektów na tle nieba nie było, natomiast obiekt znajdujący się nad górami okazał się być odbiciem lampy świecącej się na korytarzu. A zatem jeden z obiektów został zidentyfikowany, natomiast zagadką wciąż pozostają pozostałe dwa…