Powered By Blogger

piątek, 15 listopada 2013

Obiekt DD/RV czy pseudo-UFO nad Toruniem?


Kilka dni temu Pan Leszek Ostoja-Owsiany z IRG Toruń powiadomił mnie o obserwacji NOL-a nad Toruniem. Obserwacja ta została potwierdzona ujęciem filmowym wykonanym profesjonalną kamerą. Pisze on n a FB:


Dzisiaj, 13 listopada ok. godziny 16.10 - 16.15 będąc z kamerą na materiale newsowym w Toruniu na Rynku Staromiejskim byłem świadkiem obserwacji UFO. Obiekt był na niebie nieruchomy w kierunku zachodnim nad dachami kamienic zwanych Pod Arkadami. Był rozświetlony w kształcie zamkniętej litery M. Niestety ze względu na to, że byłem w tym czasie w pracy, nie mogłem zajmować się jedynie obserwacją. Mimo tego udało mi się te zjawisko zarejestrować „z ręki". Po jakiś 3 minutach obiekt znikł. Świadek - dziennikarz Telewizji Toruń - Andrzej Korpusiński.

Wojciech Budny





Rzeczywiście – obiekt ten wygląda bardzo spektakularnie – szczególnie na powiększeniach. Tymczasem nie ma w nim niczego niezwykłego, bowiem jest to… samolot ciągnący za sobą contrail widziany od tyłu w ostrym, perspektywicznym skrócie! Sam jest niewidoczny – przesłonięty przez smugi i na dodatek jego kolor zlewał się z tłem nieba, więc praktycznie – z tej pozycji – niewidzialny. Marzenie chłopaków w mundurkach – jak twierdzi Pan Leszek.  



I ma rację, bowiem takich obserwacji sam zaliczyłem wiele, bo akurat mieszkam w okolicach ścieżki podejścia do portu lotniczego Kraków-Balice oraz kilku dróg lotniczych i przy dobrej pogodzie takich właśnie obserwacji mam na kopy. Tym niemniej wyjaśnia to właśnie dużą ilość obserwacji UFO w okolicach dużych lotnisk. Samoloty oglądane w różnych warunkach oświetlenia przez Słońce wyglądają niekiedy bardzo dziwnie, a szczególnie kiedy w księżycową noc zapalają na dużej wysokości reflektory lądowania, to taka iluminacja wygląda zupełnie jak wypisz-wymaluj – Nocne Światło! A jeszcze jak w przestrzeni powietrznej jest kilka maszyn, to wrażenie jest dosłownie nieziemskie. Każdemu entuzjaście ufozjawiska radzę poświęcić jeden dzień i noc w okolicy lotniska na obserwacji przelatujących tam samolotów – szczególnie w czasie ładnej, letniej czy zimowej pogody i daję słowo, że zobaczy niejedną dziwną rzecz, która jest w pełni wyjaśniana w oparciu o znane prawa fizyki i nie ma w niej niczego niezwykłego…  


Foto - IRG Toruń